Patiënttevredenheid
Alles wat u hierover moet weten

Patiëntervaringsonderzoek 2024/2025
Oog op Zuid Oogkliniek wil graag weten hoe haar patiënten de kwaliteit
van zorg ervaren. Dit wordt gemeten met het patiëntervaringsonderzoek
KliniekenMonitor gecombineerd met de PREM MSZ (Medisch
Specialistische Zorg), uitgevoerd door het onafhankelijk onderzoeksbureau
Bosgra Onderzoek. Door middel van dit onderzoek krijgt Oog op Zuid Oogkliniek meer inzicht
in de ervaringen van haar patiënten. Deze inzichten worden gebruikt om de
kwaliteit en veiligheid van zorg waar mogelijk verder te verbeteren.
Voor het onderzoek van 1 maart 2024 t/m 28 februari 2025
hebben 512 patiënten hun mening gegeven. De
rapportcijfers variëren van een 8,7 tot een 9,0 waarbij de totaalindruk van de
kliniek het hoogst scoort. De Net Promotor Score, ofwel de mate waarin de patiënten
de kliniek aanbevelen aan familie en vrienden, bedraagt 66,
waarvan 70% promotors en 3% criticasters. Dat is een bovengemiddelde score.
Dit zijn de resultaten van de kernvragen:
Patiëntervaringsonderzoek |
Oog op Zuid |
Informatievoorziening voorafgaand aan |
8,7 |
Bejegening door de behandelaar |
8,9 |
Behandeling |
8,9 |
Nazorg |
8,7 |
Totaalindruk van de kliniek |
9,0 |
Net Promotor Score |
66 (70-3) |
|
Het belangrijkste op een rijtje
- Patiënten zijn zeer tevreden
- Oog op Zuid Oogkliniek scoort bovengemiddeld.
Wilt u graag meer weten?
Onze receptie staat u graag te woord via:
Telefoon
010 – 316 8870
E-mail
welkom@oogopzuid.nl